troolleem

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma Thyrén - 19 maj 2012 22:48

Heyy!

Ligger typ i sängen med baby o skypear med hennes kompisar typ. Ska väl snart krypa t kojs eller nåt. ska upp o släppa ut hästarna imon.

Uppdaterar förmodligen imon! 


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 19 maj 2012 21:48

Heyy!

Som ni kanske vet vart jag och red imorse. Skulle ju rida Breeze, men jag fick faktiskt rida Popper E också. en D-ponny på elva år. Kändes som en himmel att rida. Nej men liksom, ja. Om han hade varit en C-ponny hade jag nog köpt han! 

Men iaf, red ju först lilla Breeze, det gick bra men hon fick gå på lina lite för hon är ju unghäst, bara 5 år. Dessutom så var jag den andre ryttaren som satt upp på henne. Bara Alex som har suttit på henne innan!

Men ja. Vi taravade runt lite på olika varv och gjorde några halter.

Btw, klaga inte på hur jag rider där för jag vill faktiskt säga att det liksom var första gången jag liksom red dom hästarna, och så är det ju första gången dom hade mig på ryggen!  Men ändå, duuktig heeest! 

         


Sen red jag Poppe och han var helt underbar att rida! Gick riktigt mjuukt! Fast ja, det gjorde ju Breeze också men ja. Han är ju riden lite mer o så... Ja.. ni fattar!? 

Fick ta lite hinder i trav med han också! Men så typiskt också, när jag red Breeze var det väl ganska fint väder typ, sen när jag hade travat Poppe några varv på en volt så började det ju såklart regna... Men jaja. Det slutade när vi tog in han i stallet igen.. -.-'

          


Tack fina Alex för att jag fick komma o rida dina hästar!


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 19 maj 2012 16:33

Heyy!

Min baby kom för ett tag sedan. Ska ta oss själva i hampan o hitta på ngt. Inte för att jag vet vad eller så men ja.. HAHAHA.

Så, just nu har jag inte riktigt tid med er (ta inte illa upp!)

Men jag LOVAR att jag bloggar mer senare!!

 

(alla bilder är klickbara!)


Älskar dig min fruuuu! 


pussokram;*  

Av Emma Thyrén - 18 maj 2012 23:04

Yes, tänkte typ gå o lägga mig nu snart. Ska upp imon! Eller ja, ska upp alla dagar jue men asså... ska rida Breeze klockan elva. Sen sa jag t pappa o städa på mitt rum, sen kommer Fanny typ vid tre eller nåt. Mena jaja. 

Bloggar mer imon, godnatt!


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 18 maj 2012 15:50

Heyy!

Hittade en bild från underbaraste Australien i mammas data, och jag måste faktiskt verkligen säga att det är SJUUUUUUKT skönt att bada i bikini med t-shirt & shorts, eller bara bikini och shorts, eller bikini o t-tröja bara. Det är riktigt skönt vilket som! 

Men asså, det är ju liksom inte alla ställen man får ha vanliga kläder på sig över/under på o så, speciellt inte i allmäna pooler. Men nu hade vi turen att bada i deras pool som vi väntade såå länge på att man skulle kunna bada i! För först skulle den sättas upp, och sen skulle den fyllas med vatten, och då använde vi en vanlig trädgårdsslang som tog typ två dagar, och yada yada.. Fast ja.. det var kanske inte "såå" länge iaf. HAHHA aja. -.-

Jag bara pladdrar på. Men det är iaf denna bilden jag talar om:

 

Ja, asså. Det finns typ två bilder t, men denna var bäst!


På bilden ser ni mig och Geoffrey. Geoffrey James är en av sönerna t dom som vi bodde hos i Australien, och han är typ 15 eller 16 år nu. Han är så snäll och rolig! Älskar alla i australien! Kanske inte en viss Idoj. (vänd på det) men hon var väl ganska snäll ändå, när hon väl vände den sidan t!

Aja. Nog om det.

Asså, jag SKA tillbaka t Australien! Some day.. Och om JAG så ska köpa varsen biljett t DOM så SKA dom hit! Vill träffa dom igeeen! Saknar dom så sjukt mkt!


Jaja. Bloggar nog mer sen!


pussokram;* 

Av Emma Thyrén - 18 maj 2012 15:21

...i menyn, mittimellan blogglänkar och kalendern. Så, rösta på! Så får vi se om det blir att jag ska göra en video eller inte 


pussokram;* 

Av Emma Thyrén - 18 maj 2012 14:46

Heyy!

Asså, det är riktigt många hästar att hålla reda på i stallet nu, för det har kommit typ sex nya på en dag typ 

Det är liksom, två boxar av fyra som är upptagna i det gröna stallet där Gillas egna två storhästar står.

Senså i den delen av stallet som min häst står, blev det absolut FULLT för några dagar sedan.

Så i det röda stallet "mitt stall" är det nu då sex stycken d-ponnysar tror jag det är, en c-ponny, och en storhäst har jag för mig. Har inte riktigt hunnit lära mig alla än. Inte dom nya då asså. Men ja, det har ju blivit lite ändringar i stallet o liksom det har flyttats runder på saker en hel del. Men asså, det här med gröna och röda stallet, o delarna av stallet hit&dit är lite svårt att förklara här typ. Men om ni vill kan jag göra ett videoinlägg där jag visar er stallet och hästarna. Sadelkammare, foderkammare osv. O vad jag menar med ändringarna som har blivit i stallet och så?! 

Ni kan ju kommentera om ni vill att jag sa göra det, annars så finns det så ni kan klicka i i omröstningen i menyn som jag ska sapa efter jag har käkat.  


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 18 maj 2012 14:37

Heyy!

Tänkte ni ville veta varför jag är lite "afk" med/på bloggen. Jo, det är såkär att vi ska renovera lite, men man måste ju liksom ha rent o städat överallt o så. Så ja.., det är det vi håller på med typ.


Aja, det blir inte att jag ska rida Breeze idag, men imorgon förmiddag klockan elva ska jag vara i stallet och möta upp Alex, så ska jag rida Breeze!  Sjukt taggad asså!

Men att kameran åker med är det ingen ändring på! Den SKA med!!!


Men jag bloggar kanske lite senare igen!


pussokram;* 

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Skapa flashcards