troolleem

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma Thyrén - 29 juni 2012 17:00

Heyy!

Precis kommit hem o tagit en ''macka'', som var jättegod! 

Ridit Itzy igen, och det gick faktiskt jätte mkt bättre denna gången! Hon är bara fyra, red in i höstas och hon har redan fattat det med att gå i form  Fina pollen.

Iaf, så ska vi nog ha henne! Ska bara prata med pappa först så han betalar hälften. Aja.

 

Såhär såg min goda macka ut, visst blir du suugen? (Förlåt för att det är en webcam.-bild, men min syster lånar min kamera med sig till en kompis som hon ska sova med.. Men jag var bara tvungen att ta bild på den!)

 

 


Men ni får ha det så bra, ås skriver jag nog mer senare!


pussokram;*

 

Av Emma Thyrén - 29 juni 2012 11:22

Heyy!

Detta kan man väl egentligen säga då att det var ett lite försenat inlägg, typ. Men asså det är typ för att jag skulle gjort detta inlägget igårkväll, efter att jag hade duschat o lagt upp någon bild, men mamma sover ju i rummet bredvid mitt, och hon hade redan lagt sig, så jag ville inte störa henne när hon skulle försöka sova, men ljudet av när jag knappar på tangenterna. Så ja....

Men iaf, jag gick då ner t badrummet o hoppade in i duschen, men klockan vart ganska mkt då, därför hade mamma lagt sig. Klockan var nämligen typ tio i elva, och då gick jag in o duschade... Skumt ha?

Men det är nämligen såhär att vi eldar med ved i en panna nere i källaren, (vi har ett gammalt hus, och det är billigare än mkt annat!) och det hade ju varit ganska så varmt ute så det var ganska varmt inne, så mamma hade inte eldat. Jag kom på att jag skulle duscha vid halv tio kanske? Och då sa mamma att hon inte hade eldat, så ja, hon satte fyr lite snabbt, så väntade jag på att pannan skulle stiga i grader, och mamma sa att den stog på 40 när jag frågade om det fanns ngt varmvatten, och ja.. Så jag hoppade in i duschen och jaa.., det var väl inte jätte varmt, men det var definitivt inte kalllt!

Men jag får skylla mig själv att jag inte väntade isf, men jag ville liksom inte stå i duschen mitt i natten, för då hade väl frida fått spunk.. (hennes rum ligger vägg-i-vägg med badrummet, ås man hör direkt när någon går in i badrummet då osv.)

Men jaja, det var vääldit' skönt att gå o lägga sig i en nybäddad säng, där lakan, påslakan & örngott var utbytt till nya dagen innan, och vara nyduschad!!  Amazing känsla, en av dom bästa som finns!

 

Aja, ha la gött sålänge, så skriver jag nog sen igen!


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 28 juni 2012 19:36

Heyy!

Har inte bloggat på hela dagen, väl? 

Iaf, ska typ gå ner o koka nudlar nu så jag får litta mat i magen. Har städat på mitt rum ett tag nu, dock inte färdig, men jag blir nog det snart! HHAAHHA, dagens skämt?!

Nej men iaf, jag kom på att jag ju har haft denhära omröstningen om om jag ska göra en video där jag visar hästarna & stallet osv. Och totalt 18 personer har röstat, varav 77.8% har röstat "Ja, det hade varit kul! (:", 5.6% har röstat "Yes ;d" & 16.7% har röstat "Nej, gud vad tråkigt!"

Så att jag ska göra det är ju en självklarhet av resultatet, så jag ska försöka göra det ngn dag! Men vad tycker ni jag ska ha omröstning om nästa gång då? Kommenteera, så hörs vi!


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 27 juni 2012 21:44

Sjukligt fint New Foreststo på fyra år. Heter Itzy Bitzy, men kallas Itzy. Bara stått i lösdrift innan, så därför inga skor, men regelbundet värkad, så van vid hovslagare. Tuggar på typ allt.. Nej, men iaf grimmskaften när hon står uppbunden i gången. Lite svår just nu, då hon inte riktigt förstår hjälperna ibland och så, men sen har ju inte jag heller liksom "hittat dom rätta knapparna". Så, därför, klaga inte på hur jag rider på dom bilderna o så!..

Inriden i höstas och riden i alla gångarter, lite hoppad. Kan dock inte så mkt, men om vi tar den så ska vi ju liksom träna m. tränare, sen när det är klart, o den är redo, så ska vi börja träna för tävlingsbanorna. ♥    


Lyckades kanske inte knäppa dom finaste bilderna på mig, men OMG, kolla ponnyn!

 

         

 

pussokram;*

Av Emma Thyrén - 27 juni 2012 12:39

Ska provrida en ponny halv fem. Kameran åker förmodligen med, så jag bloggar efter det.


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 26 juni 2012 20:09

Kollat på lillabloggen på YT. HAHAHA, sjuk människa!

Kan lägga in något klipp typ:

 

SJUK!

 

Ao, ska gå o lägga mig nu.

 

Hörs imon! 


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 26 juni 2012 17:35

Heyy!

Yes, kommit hem nu. Sov där en natt till.

Sov typ 11½ timme idag, för vi la oss tio i ett igår, och vaknade halv ett idag. HAHA, fortfarande trött.

Hade sjuukt kul, förutom att jag brände mig i ugnen när jag skulle ta ut Matildas pizza, så jag har ett ganska fult märke nu haha.

Aja.


pussokram;*

Av Emma Thyrén - 24 juni 2012 10:11

Godmorgon på er,

Ska dra t Crossbanan i Väla, Helsingborg, och titta på när kusin Rasmus kör cross. Vet inte om kameran åker med. Kanske. Får se!

Ska dit med mamma och möta Camilla & Micke, Frida, Pappa, Johnny och Rasmus. Tar iaf med lite fika, det är en sak som är säker!

 

Efter det kör mamma mig till Råbocka Camping i Ängelholm där jag ska sova med Matti i deras husvagn. Dock så vet jag inte om jag kommer kunna uppdatera därifrån, för jag vet inte hur det är med internet och så. Men så om jag inte uppdaterar vet ni ju varför liksom!  

 

Hörs kanske senare dåe!


pussokram;*

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Skapa flashcards