troolleem

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Bokmaaaaal!

Av Emma Thyrén - 22 juli 2012 23:54

Heyy!

Ber om ursäkt för att jag inte har bloggat på några dagar nu. Men jag är glad att statistiken har hållt i sig ganska normalt för utom idag, ändå! Men jag har inte suttit vid datorn typ alls under den tiden jag inte har bloggat. Annars hade jag ju ofc gjort det, men om jag inte hade tappat mobilen hade jag kunnat blogga från den, för nu finns ju liksom appen o allt. Usch, det grämjer mig fortfarande att jag tappade den! K L A A A N T ! ! ! 

Aja, igår vart vi (jag pappa & frida) i Torekov hos Koch, en vi känner, som har en husbil där. Grillade och åt gott. Spelade lite kort och umgåddes (heter det så?) i deras sånt tält. Mysiigt och trevligt!

Vart först lite skeptiskt till det men det blev ju faktiskt bra tillslut! Skitbra. Yes, det var en trevlig kväll!

 

Sen idag har jag varit iväg med mamma & frida, på stranden vi Råbocka o där, med Camilla, Micke, Maria, Filip & Ville. Och mamma och Frida förstås.

Badade inte direkt, typ upp till låren "doppade" jag mig. Men det var faktiskt inte så iskallt som jag trodde, men det var ganska kallt ändå.

Köpte lite glass, sen låg vi o solade, och jag läste min bok samtidigt.

Sen nu på kvällen grillade vi efter att jag hade vart i stallet o kollat till pluttisarna och deras vatten osv.

 

Ni kommer ihåg att jag skrev att jag läste "Gitte tar nya tag" ?

 

 

 

Den läste jag ut, sen började jag på en ny, som jag började på igår eftermiddag, och läste ut för typ 45 minuter sedan. HAAHA. 

Den hette "Vildhingsten vid floden" . Ni kan få en liten mini-recention på den.

 

 

 


Titel: De vilda hästarnas värld - Vildhingsten vid floden.

Författare: Sharon Siamon.

Handling: (Såhär stod det på baksidan:) Tvillingarna Liv och Sophie besöker sin mormors och morfars ranch. Sophie tycker att allting är spännane och att öknen är ett ända stort äventyr. liv däremot avskyr den vilda naturen och är rädd för allting. Samtidigt är hon ändå lite intresserad av den snygga killen shane som hjälper deras morfar med boskapen och hästarna. När de tre ungdomarna under en ridtur hittar ranchens fina hings Diego svårt skadad, misstänker Shane att hästen har försökt skydda sin flock mot en vildhingst. De måste försöka leta upp den försvunna flocken och ta tillbaka stona och fölen. Men någon annan är också på jakt efter den vilda hingsten ...

Personlig åsikt: När jag först läste på baksidan av boken tyckte jag att den verkade ganska tråkig. Men den var faktiskt jätte bra!, och inte alls som jag trott! Den är spännande och det händer många nya oväntade saker hela tiden, så man hinner aldrig bli "uttråkad". Men jag tyckte mer att det var sophie som var räd för allt osv. och intresserad av Shane, och Liv som tyckte allt var ett spännande äventyr.


Nu ska jag läsa nästa bok i serien, (har tre) och sedan fortsätta i hyllan. Tog dock ingen bild på nästa men jag gör det typ imorgon eller nåt, sen kommer den in med en mini-recention när jag har läst ut den. 

den heter "Hitta Bando".

 

Har bestämmt mig för att läsa hela hylla från den ena sidan till den andra. Typ "bakifrån" blire. 

Alltså började jag från höger på bilden, men jag tar om "små, mjuka" böckerna sen!

Känner mig som en riktig bokmaaaal! HAHAAH  

 

 

 

 

På tisdag ska vi till Hembygdsparken i Ängelholm men Maria och dom typ, och käka picnik (stav?). Kameran åker med, sen kommer det upp fler nyheter om små "mini-resor" som snart kommer bli av. Kommer in senare!

 

Nej, nu ska jag ta o borsta tänderna och lite sånt, sen ska jag gå och lägga mig och sova!  


pussokram;*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Thyrén - 26 juli 2013 11:18


   Hej ! Jag tänkte bara meddela att jag nu bytar blogg. Designen där är inte helt klar än, och headern är bara tillfällig, men jag börjar blogga där ändå.  emmathyren.blogg.se heter min blogg nu    Det kommer bli en nystart. En blogg med myc...

Av Emma Thyrén - 1 juli 2013 13:08

HEJ !  Jag ber heeeemskt mycket om uräkt för att jag inte har bloggat på flera månader. Känns faktiskt lite dumt, och har inte direkt någon annan ursäkt mer än att det inte har varit kul, utan kommentarer oh läsare, och så har jag inte orkat.  Oc...

Av Emma Thyrén - 17 maj 2013 09:20

Jag tycker ni får kommentera Emmas blogg lite annars blir det tråkigt att blogg. / fy på er! ...

Av Emma Thyrén - 28 april 2013 17:37

Hej ! Nu ska jag bara åka buss i en timme till ungefär. Sen är jag hemma i fina Skåne :) Det har varit super trevligt i Göteborg och Jönköping, men samtidigt är det skönt att komma hem ! Det är riktigt tråkigt på bussen haha. Jag har lyssnat på...

Av Emma Thyrén - 28 april 2013 15:22

Det var ett väldigt bra erbjudande i en av Grännas alla polkagrisbutiker, så jag fick väldigt många för en lagom summa (; Så jag köpte till andra folk också. Jag bloggar mer från bussen sen. Oh, juste, vi fick även smaka en bit polkagris innan...

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Skapa flashcards