troolleem

Alla inlägg under december 2012

Av Emma Thyrén - 30 december 2012 22:01

OMG !
Jag kan inte fatta att det bara är drygt ett dygn kvar på 2012. Helt sjukt vad detta året har gått snabbt asså. Det bara fick ben och sprang iväg. Riktigt fort ! Gud !
Tycker det har varit ett bra år, men ändan väldigt dåligt, men 2013 ska bli ett sjukt år. Riktigt roligt ska det bli ! Kan man hoppas.. Kommer försöka göra det bästa av det iallafall !

Nyårslöfte ? Ofc jag har !
Sluta bita på naglarna !!!!! (Äckligt, vet !)
Kanske även att bli mer aktiv på bloggen, och liksom satsa mer på den.

Men ska fixa min mobil så att det kan bli mer bilder, och gratis internet igen så att jag kan uppdatera varsomhelst, närsomhelst.
Sen ska jag ju börja tävla nästa år, så kameran kommer alltid vara mer, och mer hästrelaterar kommer det bli. Och mer bilder som sagt.
Har du något nyårslöfte ? (:

Imon sticker jag till stidsvig och hämtar mina smällare och lite kläder, sen åker jag till Elin & Emilia och har en lite lugn nyårsafton. Förra året ska vi ju bara inte gå in på.. Det var.. Galet ? På såååå många sätt ! Mycket ingen vet om utom vi som vart med..
Iaf, så åker jag dit typ senast klockan ett, så ska vi rida, hitta på något haha, sen hämtar mamma oss så åker vi till mitt stall och dom hjälper mig med Itzy - både ridning och hantering, sen åker vi hem till dom igen och käkar pizza och lite sånt, sen kanske tittar lite film, väntar på att klockan slår 00 och sen smäller vi. Har inte så mycket, och inte heller så stora, med respekt till hästarna. Vi vill inte skrämma dom !
Så det blir lite mitt i skogen firande med småsmällare. Så lite lugn i år ;D
Sen får vi se vad som händer. Lite film mys kanske sen sova eller nåt. Lovar att uppdatera er imon om jag hinner ! Tar med systemkameran (;

A. Typ så blir det nog. Ha det bra. Få nu ett fucking A W E S O M E 2013 !

pusss ;*

Av Emma Thyrén - 29 december 2012 18:51

Hej godingar ! 

Vet att det var ett tag sedan jag uppdaterade sist, men det var liksom lite inlägg med bilder som skulle göras , och som jag meddelade er innan, så ville inte datorn ta emot mitt minneskort, och det vill fortfarande inte det..


Men jag ska lägga upp bilderna så fort jag får det att fungera ! 


Uteritten gick jätte bra. Hon gick bra, fast hon blev lite rädd för några hundar som skällde, men annars vart det lugnt ! Hon behövde dock verkligen dendära dragkraften kände jag. Men hon gick mycket bättre på bettet ! Tyckte jag ... 


... tills jag red i paddocken idag. Bettet vart faktiskt lite bättre ! Men hon vart ändå sådära jätte onstig och höll på med såna knäppa grejer igen. Liksom kickade och höll på.. Jag är  S Å H Ä R nära att ge upp. Asså på riktigt. Det är skit tråkigt att man inte kan rida henne. Vad man är gör. Hur man än försöker.. 


Aja. Jag ska nog få bukt på henne igen ! Hoppas jag ... 


Men yes. Nu ska jag kolla ut lite kläder som jag kan ha på nyår, och så får jag hoppas att jag kan få mina smällare imon som frida vart och handlade idag. 


Ska verkligen försöka uppdatera bättre, men det är för det första inte så kul att faktiskt blogga när ni inte kommenterar typ när jag ställer frågor osv. och inte heller så lätt att uppdatera er sådär "fasligt" ofta, när jag inte vet vad jag ska skriva om. Tappat lite inspiration. Need it ! Så därför tycker jag NI ska skriva vad ni vill att JAG ska skriva om, så det blir mer uppdatering, och roligare läsning. Ha det bra ! 


pusss ;*



Av Emma Thyrén - 28 december 2012 09:09

godmorgon ! 

vaknade vid åtta och gick upp typ 20 över haha. sen klädde jag bara snabbt på mig ridkläderna och åkte till stallet och gav hästarna mat. sen åkte vi hem , och jag käkade precis frukost och ska alldelesstrax fixa mig. sätta upp håret och borsta tänderna osv. 

sedan vid tio bär det av till stallet igen, för då ska hästen fixas fin med mitt fina julschabrak, och ländtäcket för att sedan möta upp ellen och rida ut en sväng  

hittade dock ingen som kundee fota.. jag som har sån fin juloutfit och allt  .. aja.


ellen kanske tar lite bilder med mobilen, så då kan jag nog sno några bilder haha  


nej nu måste jag göra mig helt klar ! hörs sen ! 


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 28 december 2012 09:09

godmorgon ! 

vaknade vid åtta och gick upp typ 20 över haha. sen klädde jag bara snabbt på mig ridkläderna och åkte till stallet och gav hästarna mat. sen åkte vi hem , och jag käkade precis frukost och ska alldelesstrax fixa mig. sätta upp håret och borsta tänderna osv. 

sedan vid tio bär det av till stallet igen, för då ska hästen fixas fin med mitt fina julschabrak, och ländtäcket för att sedan möta upp ellen och rida ut en sväng  

hittade dock ingen som kundee fota.. jag som har sån fin juloutfit och allt  .. aja.


ellen kanske tar lite bilder med mobilen, så då kan jag nog sno några bilder haha  


nej nu måste jag göra mig helt klar ! hörs sen ! 


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 27 december 2012 19:30

Halloooooj.
Vet att jag sa att det skulle bli massa uppdatering, men såklart så vill inte datan taemot mitt minneskort till kameran, så det blir inget idag tyvärr.
Ska se om den vill imon istället. Har provar hela dagen.. Men jag LOVAR att det kommer!
Skulle ju vart ett inlägg med vad jag köpte på 30% på hööks igår, men nejnej. Bara för det ska det inte gå..

Imon blire en mysig uteritt med Ellen. Först ska jag till stallet och fodra hästarna, och sen åker jag hem och käkat och lite sånt, sen drar jag till stallet vid tio igen och fixar hästen. Sen off we go. Ska bli mysigt , men framförallt spännande. Första gången vi rider ut med någon annan häst. Men det ska nog gå bra tror jag.
Ska även byta bett, i förhoppning om att von ska kunna gå bättre. Köpte ett Nova bett och jag hoppas verkligen att hon tycker om det bättre !
Jagar fotograf förfullt, men det verkar inte som att någon vill ställa upp.. :(
Aja.

pusss ;*

Av Emma Thyrén - 27 december 2012 19:19

Hej ! 

Tänkte göra ett  litet deepshit inlägg, om just uppmärksamhets sökande. I riktning mot dom som kallar sig fula, tjocka, och dumma/tröga när dom verkligen inte är det ! 

Men jag kan börja med att säga att detta inte är något kränkande och elakt mot de som gör det, utan detta är bara en sak jag stör mig på.

 

Det är faktiskt något som jag stör mig RIKTIGT mycket på. Själv är jag smal som en pinne, men försöker verkligen gå upp i vikt, och så kommer det idioter och säger 'oj, gud vad smal du är. jag är tjock som en kossa. jag måste banta!' när liksom de som säger de är lika tunna som mig. Liksom... hallå. Vakna. Se dig i speglen. Och om inte annat, ALLA ÄR VACKRA PÅ SITT SÄTT! 

Jag försöker allltid förklara att 'du är inteful' , 'du är inte fet' , 'du är inte dum' osv. Du är vacker ! 


DET är något som är riktigt störande ! Hate it. Att folk lägger upp en bild på facebook, och skriver något och typ 'ignorera min feta mage' eller 'ful, jag vet' eller liknande, för att sedan få kommentarer som, 'vadå fet? du är ju smal' och 'du är inte ful. du är vacker'. Liksom, vadå attention seekers?! 


"Hej, titta på mig , jag är ful och fel, och det säger jag bara för att folk ska säga det motsatta och för att få uppmärksamhet". FFS. Väck upp.

DU är VACKER !


A, tror ni vet vad jag menar. Om inte så kan ju denna bilden förklara bättre. Och oj vad jag säkert kommer få haters nu. 'du är ju dumihuvudet för att du utrycker din åsikt, låt folk tycka så om sig själva' men det < är också omoget och patetiskt. Ha det haj, 

 


pusss ;*





































































































































Av Emma Thyrén - 27 december 2012 18:10

Jag har funderat en del på dethära med att driva blogg och att ha läsare. En blogg hade inte varit en blogg om den inte hade haft läsare, men här sitter man och skriver om sitt liv, vad man håller på med fritiden och lägger upp bilder. Men egentligen utan hänsyn till er läsare. 

Man skriver ibland saker som "tack för att ni läser min blogg. älskar er" men till VEM egentligen ? Det har jag funderat på länge. Vem är du? Det tänker jag ofta på. Vem är mina läsare? Vem är det egentligen som sitter och läser om mitt liv och allt jag skriver om? Så jag skulle bli jätteglad om du kommenterade eller skickade ett mejl till mig om vem du är. Vem du är, och om ditt intresse/din fritid. Några exempel på vad man kan skriva:

-namn

-ålder

-intresse/fritid

-vad vill du läsa om/ha mer i bloggen? 

-har du blogg? isf, vad heter den?

-osvosv...

 


Så släng iväg en kommentar eller ett mejl till mig på emma_thyren@hotmail.com så skulle jag bli jätte glad + att du kan hjälpa till att bidra till en bättre blogg, och roligare läsning för dig, och för andra.  


Ha det bra ! 


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 27 december 2012 13:14

SKITGLAAAAD ! 

Det går äntligen att rida Itzy igen  Eller, relativt iaf ! Hon stannade inte lika mycket och tramsade, utan det gick faktiskt tillochmed att trava lite ! Blev drygt 20 minuters ridpass, med trav och skritt. 

Efter kanske halva ridpasset gick det att trava henne, dock var det hon själv som liksom "började" haha. Blev också lite gallop, typ fem steg, för hon blev rädd för något och tänkte skena, men ångrade sig och slängde sig istället åt sidan, så jag åkte av i en vattenpöl.. Fick lite ont i röven och ryggen, men jag hoppade upp igen, och då travade vi lite. Haha, mamma bara skrattade åt mig.

Hon blev rädd för någontiong, typ 4-5 gånger så då skenade hon lite igen. Men vi klarade oss bra ändå ! 

Tänkte om jag ska försöka få tag på någon som kan filma idag när jag rider. 


Ska se om man kan göra tidsinställda på bloggplatsen, tror det, så ska jag göra några sådana. Massa uppdatering väntar ! 


Ha det bra så hörs vi. Over and out bitches. 

 


pusss ;*

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Skapa flashcards