troolleem

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Emma Thyrén - 19 februari 2012 17:42

Jag älskar min ponny mest i världen!   

Finns ingen som henne! Okej jo, det finns ju andra ponnysar, men inte fler än en Tootsie. 

Tänkte berätta lite om henne:

Okej, jag har en maxad D-ponny som heter Tootsie. Jag fick henne 2009 alltså när hon var 27 år, och jag var 11. 

Hon föddes 1982 så nu blir hon 30 år den 5:e maj. 

Hon är den underbaraste i hela universum! Hennes förra ägare hade börjat på högskola och hade inte ridit Tootsie på ett år. Men vi åkte och tittade på henne, och eftersom det var min första ponny visste jag ju inte hur det skulle vara att liksom rida, men det var antingen att jag tog henne eller så skulle hon gå till slakt.

Så.. jag blev fodervärd på henne men sen den 7 september 2009 kom dom och lämnade massa papper och annat, och sa att hon var min. MIN. Jag fattade det inte först. Det tog ett tag, men jag kom på det sen. Vi bara fick henne. Bara sådär.  

Nu är hon ju ingen tävlingsponny då hon är för gammal och är t-märkt för en benskada för ett antal år sedan. Men det bryr jag mig inte om för jag älskar henne ändå! 

Under de år jag haft henne har både hon och jag utvecklats mkt. 

Jag vet att hon är gammal och säkert närma döden, och det är jag berädd på. Men jag är endå inte redo att släppa taget! Och det tror jag faktiskt inte att jag någonsin kommer bli.

Jag kan inte. Jag vill inte. Och jag måste verkligen inte! 

Tårarna rann när mamma sa att vå hovslagare hade sagt att hon har transport och grejer för om hon i framtiden blir så dålig att hon måste gå till slakt, eftersom att Zeta (hovslagaren då) märkte att hon var lite ''slö'' och inte riktigt lyfte på benen som hon ska.  

Men jag tror inte att hon kommer bli så dålig. 

Känns fel att säga förhoppningsvis dör hon av åldern, men liksom. Jag vill ju verkligen inte att hon ska dö! Som jag sa är jag inte redo än! 

Skulle kunna skriva hela vårt liv tsm's histora menmen. Ngn stans måste det faktiskt gå en gräns  

Här kommer iaf lite bilder på min älskling:

                   


Vet att det är tränsat lite fel, men det var faktiskt inte jag som tränsade den gången.


&så min favorit bild på oss:




pussokram;*   

Av Emma Thyrén - 19 februari 2012 16:38

Heyy!

Tänkte bara passa på att säga tack t Linnea, Elsa, Moa, Amelia, Victoria, Corinne m.fl

Var riktigt blöt när vi skulle åka hem igår!


pussokram;*

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Ovido - Quiz & Flashcards