troolleem

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Emma Thyrén - 24 december 2012 19:49

  


Av mamma fick jag ett nummer till ... John. En indian som ska komma och hjälpa mig med Itzy. Han tar 400:- per gång, och en vi känner har haft honom till hjälp med sina hästar och hon säger att det funkade jätte bra. 


Ni vet väl hur Itzy beter sig just nu ? För er som inte vet håller hon på och ska försöka sparkas och tryka upp mig i väggen och bitas osv i stallgången. Hon har beteénde problem helt enkelt & det ska John hjälpa mig med. Kanske även hur on beter sig i ridningen. Hon bara stannar på ett ställe och börjar sparka och ha sig. Man kan inte kräva någonting av henne. Knappt ens att hon ska skritta. Därför har hon inte blivit direkt riden på typ en månad. Jag tror det kan vara tänderna, och vi ska ringa Helen på torsdag så att vi kan boka tid för att kolla henne. 

Det är helt ärligt inte roligt överhuvudtaget att åka till stallet längre. Innan har jag alltid verkligen velat dit om dagarna, liksom stressat mamma för att åka dit and stuff. Men nu säger jag liksom 'Ja, ta god tid på dig!'. Liksom jag skuter upp det, för det är inte oligt när man inte kan göra någon med henne.. 

Verkligen skit tråkigt att åka dit ! 


Aja. Vi får väl se om det blir bättre ! För det hoppas jag verkligen. Hur ska jag annars kunna tävla i februari ?  


pusss ;*

pusss

Av Emma Thyrén - 24 december 2012 19:30

I hbg fick jag allt jag önskade mig plus lite till. 

 

Nagellacksborttagningen jag ville ha.

   

 

Rosa kaninskalet jag ville ha.

     

 

Ett superbra läppbalsam, som dessutom luktar GUDOMLIGT gott. Luktar verkligen rosor ! 

     

 

Boken Egoboost - Blondinbella som jag ville ha.

   

 

Boken Cirkeln - Mats S. & Sara B. Elfgren som inte stod på önskelistan, men jag har velat ha den länge ! 

   

 

Fina örhängen.

 

 

Ville ha rosa rosett eller panda i dammplugg, och då fick jag pandan. 

 

 


Hemma idag fick jag.. ;

 

Ett till kaninskal. Blått och fint.
     


Långt fint halsband. 

   


& 150 riksdaler. 

   


Lyckad julafton tyckte jag. Fick även en present till som jag fick av mamma, men den kommer i ett separat inlägg, för den är lite speciell  


pusss ;*



Av Emma Thyrén - 24 december 2012 19:03

   

Nu är chokladkalendern tom, magen full, och paketerna öppnade. Haft en mysig julafton, och jag är riktigt nöjd med mina paket. Lägger snart upp bilder. 

Firat med mamma, farmor, frida, min farbror johnny & hundarna. Pappa firade med Lena. Jag och frida gav honom ett monopol som han blev väldigt glad för.

Vaknade vid tio. (Vem bryr sig?) Åkte till stallet typ direkt när jag gjort mig redo, åkte hem och bytade om, åkte till gudstjänst. Sen kom mamma igen, och vi fixade granen, tittade på Kalle Anka, och sen käkade vi. Efter det öppnade vi julklappar, och sen kollade vi film osv. 

Hoppas ni har haft en bra dag, och god jul på er ! 


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 24 december 2012 00:44

Efter en lång och mysig dag drar jag mig nu till sängs. Nu har det varit julafton i 38 minuter och jag är förväntansfull för resten av denna dagen.
Imon ska jag upp ganska tidigt. Blir ungefär tio timmars sömn only, om jag får sova ifred.
Ställt alarmet på 10:30. Sen har jag en timme & 10 minuter på mig, sen kommer matilda och hennes mamma och hämtar mig, så ska vi till kyrkan. Usch..

Aja. Sen får vi se vart den dagen leder.
Ska bli kul att se vad jag kommer få av frida och pappa. Mammas fick jag idag. Bild imon ofc. Kommer nog inte komma ihåg vilken so var från vem på alla, men vet vilken som var från mamma och det ska bli jättespännande att använda den/det ! Ledtråd: Hästrelaterat.

Nej , ni måste jag verkligen sova ! Annars kommer inte jag orka med dagen imon. Säger bara, TUR att det är lov nu ! Kunna sova.

pusss ;*

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Ovido - Quiz & Flashcards