troolleem

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

attention seekers..

Av Emma Thyrén - 27 december 2012 19:19

Hej ! 

Tänkte göra ett  litet deepshit inlägg, om just uppmärksamhets sökande. I riktning mot dom som kallar sig fula, tjocka, och dumma/tröga när dom verkligen inte är det ! 

Men jag kan börja med att säga att detta inte är något kränkande och elakt mot de som gör det, utan detta är bara en sak jag stör mig på.

 

Det är faktiskt något som jag stör mig RIKTIGT mycket på. Själv är jag smal som en pinne, men försöker verkligen gå upp i vikt, och så kommer det idioter och säger 'oj, gud vad smal du är. jag är tjock som en kossa. jag måste banta!' när liksom de som säger de är lika tunna som mig. Liksom... hallå. Vakna. Se dig i speglen. Och om inte annat, ALLA ÄR VACKRA PÅ SITT SÄTT! 

Jag försöker allltid förklara att 'du är inteful' , 'du är inte fet' , 'du är inte dum' osv. Du är vacker ! 


DET är något som är riktigt störande ! Hate it. Att folk lägger upp en bild på facebook, och skriver något och typ 'ignorera min feta mage' eller 'ful, jag vet' eller liknande, för att sedan få kommentarer som, 'vadå fet? du är ju smal' och 'du är inte ful. du är vacker'. Liksom, vadå attention seekers?! 


"Hej, titta på mig , jag är ful och fel, och det säger jag bara för att folk ska säga det motsatta och för att få uppmärksamhet". FFS. Väck upp.

DU är VACKER !


A, tror ni vet vad jag menar. Om inte så kan ju denna bilden förklara bättre. Och oj vad jag säkert kommer få haters nu. 'du är ju dumihuvudet för att du utrycker din åsikt, låt folk tycka så om sig själva' men det < är också omoget och patetiskt. Ha det haj, 

 


pusss ;*





































































































































 
 
Ingen bild

Tessan

4 januari 2013 07:27

Mycket bra skrivit, kan inte annat än att hålla med dig...

Själv har jag en kompis som jämt håller på så som du beskriver, och det är minst sagt störande... Kan absolut inte fatta varför, för hon ser typ ut som en fotomodell, har lätt för sig i skolan, har många kompisar etc.

Själv väger jag typ ett par kilo för mycket och ser verkligen inte ut som en fotomodell i något avseende. Men jag är ändå nöjd med mig själv och stolt för den jag är, och det tycker jag att ALLA borde vara! Folk får ta en för den man är helt enkelt! Skönhet är ju trots allt något som kommer inifrån, och dessutom hade det ju varit ganska tråkigt om vi alla såg exakt likadana ut eller hur?

Och när någon beskriver sig själv som ful, fet osv. på en facebook-bild så brukar jag helt avstå från att kommentera det inlägget. Är förresten ganska trött på facebook överhuvudtaget, framförallt på dom som lägger upp typ 100 inlägg varje vecka och förväntar sig att man skall gilla/kommentera allt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Thyrén - 26 juli 2013 11:18


   Hej ! Jag tänkte bara meddela att jag nu bytar blogg. Designen där är inte helt klar än, och headern är bara tillfällig, men jag börjar blogga där ändå.  emmathyren.blogg.se heter min blogg nu    Det kommer bli en nystart. En blogg med myc...

Av Emma Thyrén - 1 juli 2013 13:08

HEJ !  Jag ber heeeemskt mycket om uräkt för att jag inte har bloggat på flera månader. Känns faktiskt lite dumt, och har inte direkt någon annan ursäkt mer än att det inte har varit kul, utan kommentarer oh läsare, och så har jag inte orkat.  Oc...

Av Emma Thyrén - 17 maj 2013 09:20

Jag tycker ni får kommentera Emmas blogg lite annars blir det tråkigt att blogg. / fy på er! ...

Av Emma Thyrén - 28 april 2013 17:37

Hej ! Nu ska jag bara åka buss i en timme till ungefär. Sen är jag hemma i fina Skåne :) Det har varit super trevligt i Göteborg och Jönköping, men samtidigt är det skönt att komma hem ! Det är riktigt tråkigt på bussen haha. Jag har lyssnat på...

Av Emma Thyrén - 28 april 2013 15:22

Det var ett väldigt bra erbjudande i en av Grännas alla polkagrisbutiker, så jag fick väldigt många för en lagom summa (; Så jag köpte till andra folk också. Jag bloggar mer från bussen sen. Oh, juste, vi fick även smaka en bit polkagris innan...

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Ovido - Quiz & Flashcards