troolleem

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Emma Thyrén - 12 juni 2012 21:35

Heyy!

Sjukt trött. Eller egentligen inte trött, men varm! Skulle egentligen promenera med mamma, men tänkte att jag tar cyklen o cyklar lite bredvid, men det slutade med att jag cyklade typ till kolonierna i klippan (inte så längt alltså) sen gav jag cyklen t mamma o tyckte att hon kunde cykla lite, så spreng/joggade jag resten av biten till tevattenkällan i Bjärsgård, sen stannade vi typ o drack o så. Sen ville mamma att jag skulle cykla den lilla grusvägen ut därifrån, så det gjorde jag, sen sprang jag verkligen HELA vägen hem! 

Känner mig duktig!

Mamma säger att det nog kommer kännas i benen, det var ju liksom trotts allt ganska kraftiga backar, både ner och upp. Så det är väl tur att det blir sommarlov imon då!


pussokram;*  

Av Emma Thyrén - 12 juni 2012 19:20

Joup!

Idag fick vi inte göra så mkt i skolan faktiskt. Typ städa och tömma skåpet, sen fick vi gå hem för jag orkade inte gå o kolla på niornasdag och se när dom spelade brännboll mot lärarna.

Aja, sen kom jag hem och då bytte jag om och satt mig ute i solen en stund, fått litta bikinilinjer asså! 

Sen bytte jag om igen t ridkläder för att åka t stallet och rida lite. hon skulle skots igår men Zeta ändrade så hon tar det själv imon bitti så vi bara ställer in henne i boxen.

Måste säga att Tootsie var lite klurig att förstå sig på idag om man säger så. Först gick hon jätte mjukt och bra, sen när vi skulle fatta galopp så bara bockade hon så jag travade lite sen höll jag in henne ännu mer och då gick det bättre!

Men sen liksom bara blev hon typ asss pigg, och bara ville sticka typ så då vart det att trava några varv t tills jag kände att hon gick mjukt igen och var lugnare. 

Hoppade ett litet hinder som redan var uppe typ tre gånger, och det gick väl bra?! 

Sen lyckades jag faktiskt få ner henne på tyglen också, hon brukar liksom va ganska svår, men det gick! Lite iaf, fast det var lättare att få ner henne i traven!

& det visade sig att hon är jätte duktig på skänkelvikningar! Gick jätte fint när jag gjorde det! 

Får fixa kamera så att någon kanske kan filma lite någon gång. (Asså, med digitalkameran som man kan filma och fota med, men som jag råkade tappa så skärmen sprack och nu funkar den inte..)

Tänkte ni kanske ville se ? 


Sen kom jag hem igen, och då typ bara käkade jag sen gjorde jag ingenting typ.

Efter ett tag stack vi t storköpet och handlade godis som jag ska ha med mig t Fanny imon, och en blomma t Emil. Bilder kommer nog när jag har kommit hem från Fanny på onsdag, för jag tar bilderna från avslutningen på avslutningen (ofc?) så sen sticker jag t Fanny direkt.


Så nu ska jag typ packa tills imon tror jag!

Aja,


pussokram;*

 

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Ovido - Quiz & Flashcards