troolleem

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Emma Thyrén - 11 augusti 2012 20:20

Har precis gått till tevattenkällan med mamma och Alma, dags att komma igång igen med träningen! Så sjuukt dålig kondis nu. Inte i form alls...

Sen att Frida och mamma går och handlar, och kommer hem med min egna jordnötsringar-påse, gör ju inte saken mycket bättre...


Btw, Converse är veeeeeeeerkligen inte promenad/gympaskor! Har så ont i fötterna! Usch...


Aja, 


Dagens ridpass gick inte jätte bra. Ellerjo, men asså vi hade lite problem, först när jag skulle skritta fram drog hon ut i åkern och höll på, så jag fick hoppa av osv. Hon är verkligen ett riktigt matvrak !!! 

Vi tränade på volter, vilket kanske inte gick jätte bra, men i andra varvet gick det MYCKET bättre ! Sen över lite bommar, för att träna på att komma rakt på hinderna, och även fortsätta rakt efter hindret, innan jag svängde. Vi har mycket att jobba med och lära, båda två!


När vi skulle släppa ut henne skulle vi ju släppa ihopa henne med Tootsie. Först så typ "såg" dom inte varandra, men sen efter ett tag så gick Tootsie mot det hållet och då kollade Itzy på henne, sen trippade fram till henne i trav , och ställde sig så att det såg ut som att det var en hingst när hon nosade på henne. Man kunde verkligen tro att det var en hingst asså ! Men Tootsie markerade bara lite liksom att "Kom inte för närma, detta är min hage. Jag bestämmer här!" typ så. Men det går nog bra sen!


Imorgon ska jag träna igen, och Frida ska kanske rida Tootsie, annars på onsdag. Imorgon ska Itzy vila. 


Nej, nu ska jag ta mig en dusch. Är ganska trött, så jag vet inte om jag går o lägger mig efter eller inte. Yesyes, får se.


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 11 augusti 2012 11:49

Dags att byta om till ridkläder nudå, ska snart köra. Blev inte riktigt den tiden jag skrev i det andra inlägget men ja.. 

Hörs sen! 


pusss ;*

Av Emma Thyrén - 11 augusti 2012 10:53

Godmorgon finisar ♥

Det blir ingen frisör idag, dom hade inte tid idag. Men det blir på måndag istället. Men ridningen blir idag ändå ofc  

Vet inte riktigt vad vi ska göra/rida. Igår skuttade vi över lite hinder, så jag vet inte vad det blir idag. Träning på svängar, göra lite åttor och sånt blir det iaf. Alltid! HAHA.


Aja, ska träna för Alex iaf som jag alltid gör. Typ klockan ett-halv två nånting ska jag till stallet. Men mamma ska åka till mormor o hälsa på henne och prata med henne om en sak.. Tråkigt att det hände  Och Frida ska till pappa och hämta något, vet inte riktigt vad, tror typ det var ett par byxor eller nåt. 

Så mamma lämnar bara av mig i stallet så fixar jag henne själv. Men hon fick stå inne inatt så det ska nog gå bra. Sen idag ska vi flytta ihop henne med Tootsie. Det går nog bra mellan dom. Tootsie brukar inte bry sig så mycket, såatt.. 


Inlägg på fina Alex's blogg, med mig och Itzy. Klicka här för att komma till inlägget! Tycker ni kan kolla in inlägget och Alex GRYMMA blogg ! 


Tror det var allt som typ skulle med i detta inlägget. Annars kommer det i ett annat inlägg antar jag. 

Uppdaterar efter stallet, kanske innan om jag får ngt mer att skriva om. 


pusss ;*

PRESENTATION


Vad kan ni läsa om här då?
Jadu, scrolla & ta reda på det (:
pussokram;*

FÖLJ MIG

Follow on Bloglovin

FRÅGA MIG

15 besvarade frågor

SÖK I BLOGGEN

ARKIV

BLOGGLÄNKAR

OMRÖSTNING

Borde jag börja videoblogga ? c:
 Ja ! Det har jag väntat på.
 Ja !
 Nej..

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


Ovido - Quiz & Flashcards